Pages

3 Ağustos 2013

KANDİL SİMİDİ

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 17:33
 



 

Hepinize hayırlı kandiller... en önemli ve en kutsal günlerden biri Kadir Gecesi bizim için... Her birimizin dualarının kabul olmasını diliyorum. İstiyorum ki, gözü yaşlı kimse olmasın, istiyorum ki, dert ızdırap çeken kalmasın, istiyorum ki, herkesin gönlü hoş, ağzı tatlı olsun...

Bugün kandil için bir şeyler yapmak geldi içimden. Önce lokma dökmek istedim fakat eksik olmasınlar, iftar için gelen dostlarımızın getirdiği tatlılar hala beklemedeler... o yüzden kandil simidi yapmaya karar verdim. Çok pratik ve bereketli bir tarifi var. Aşağıdaki ölçüden neredeyse 4 tepsi çıkıyor. Pastane pastasını aratmayacak çıtırlıkta olması ve ağızda dağılıvermesi ise cabası... resimlerken bir kaç kere oruç olduğumu unutup ağzıma atıvermeye yeltendiğimi itiraf ediyorum :) geçelim dimi tarife :)

Malzemeler
  • 125gr. margarin\tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yumurta sarısı (içine)
  • 2 yumurta akı (dışına)
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karbanot
  • 1-2 su bardağı susam (bulamak için)


Yapılışı
  1. Margarini\tereyağı azıcık elinizle yumuşattıktan sonra yumurtanın sarısını beyazından ayırın ve sarısını içine ilave edin. Geri kalan malzemeleri de ekleyin ve kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin.
  2. Hamurdan ufak parçalar alarak, tezgahta ince uzun şeritler haline getirin. Uçlarından birleştirerek ufak daireler elde edin.
  3. Elde ettiğiniz yuvarlakların her iki tarafını, önce yumurta akına sonra susama batırarak fırın tepsisine yerleştirin.
  4. Simitler ince ve küçük olduklarından çok çabuk pişecektir o yüzden arasıra kontrol etmenizi tavsiye ederim.

NOT: Bu ölçülerden oldukça fazla simit çıkıcağından, isterseniz fazlasını saklama kabı içinde derin dondurucuda saklayabilir, habersiz gelen misafirlerinizi şaşırtabilirsiniz :) o kadar uzun oturamam derseniz ölçüleri yarıya indirerek yapabilirsiniz.


AFİYET OLSUN....


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Umarim yuce rabbim dualarimizi kabul etmistir.Simitler de cok guzel gorunuyor.

bengibi benimgibi dedi ki...

en büyük temennimiz o, inşaallah... çok teşekkür ederim

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review