Pages

18 Ocak 2014

GEVREK POĞAÇAM

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 14:33
 
Herkese merhabaaa... görüyorum ki kıyır kıyır tuzlu kurabiyeyi pek sevdiniz :) kıyır kıyır tuzlu kurabiye tadında bir poğaça tarifiyle geldim şimdi. Genelde hep pofidik pofidik yumuşak olsun isteriz poğaçalarımızın ama bu tarif sizin de fikrinizi değiştirecek. Tarif defterimde, hangisi olduğu belli olsun diye "gevrek poğaçam" olarak geçtiği için adını aynı şekilde yazdım.

 Lise yıllarımın Pasta Pastanesi'nde çokca yapılırdı böyle kıyır kıyır poğaçalar ve deli gibi yerdik. Bu tarifi ilk denediğimde ve ilk ağzıma attığımda Tarsus'un meşhur Pasta Pastanesi'nin poğaçasının tadını yakalamış olmanın verdiği mutluluk vardı bende... sizleri de bu tattan mahrum etmek istemedim :) buyurun tarife geçelim...

Malzemeler
  • 1 paket margarin (250 gr. tereyağ) eritilmiş, soğutulmuş
  • 1 yumurta beyazı (sarısı üzeri için)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • aldığı kadar un
  • 1 paket kabartma tozu
İçi için
  • haşlanmış patetes veya peynir
Yapılışı
  1. bütün sıvı malzemeleri güzelce karıştırdıktan sonra yavaş yavaş unu ve kabartma tozunu ekleyin.
  2. meşhur kıvam tarifimiz kulak memesi yumuşaklığına gelince un eklemeyi bırakın.
  3. hamurdan limon büyüklüğünde (ya da arzu ettiğiniz büyüklükte) parçalar koparın ve avcunuzun içinde açarak için harçtan koyun. Ağzını büzerek, fazla gelen kısımlarını da alarak kapatın ve yuvarlayın.
  4. üzerine şeker ve sıvı yağla karıştırılmış yumurta sarısını sürün.
  5. önceden ısıtılmış fırında pişirin.

AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review